Geen categorie

De social media trends van 2020

We zitten allemaal op social media en we zien dat er in deze wereld constant ontwikkelingen plaatsvinden. Ook zien we dat merken zich steeds meer kunnen onderscheiden van de rest door hun content op een slimme manier te verspreiden. De concurrentie groeit dagelijks en het is maar de vraag hoe je jouw bedrijf het best in verbinding brengt met je doelgroep. Hieronder delen we een aantal social media trends van 2020.

Videocontent

Naar verwachting zal 82% van alle content in 2022 video zijn. Het maakt hierbij niet uit of het een aantal seconden duurt zoals een TikTok video of een IGTV van een paar minuten. Video is de toekomst van social media. Hierbij zal Instagram ook meer investeren in het uitbreiden van IGTV. Verder bepaal je als merk zelf of je video content relevant vindt voor je social media strategie.

Niche platforms

De afgelopen jaren is het aantal niche platforms enorm gestegen. Kijk eens naar TikTok die sinds 2016 enorm populair is geworden onder de jeugd. Voor bedrijven is het de keuze om het zinvol is actief te zijn op een niche platform. Hierbij is het belangrijk dat je eerst kijkt of je doelgroep het veel gebruikt. Is dit het geval, hoe kun je ze dan het beste bereiken? Zijn er doelen die zo behaald kunnen worden en wat kan het je brengen op lange termijn?

Influence marketing

Influence marketing is er al een tijdje en zal nog zeker blijven in de social media trends. Iedere dag verschijnen er weer nieuwe influencers en er zijn duizenden macro- en micro-influencers die je terugvindt op social media platforms. Het aantal micro-influencers neemt in 2020 steeds meer toe. Dit heeft te maken met het feit dat zij hogere betrokkenheid genereren en een stuk goedkoper zijn dan macro-influencers met honderdduizenden volgers. Voor een merk is het aanzienlijker meer samen te werken met meerdere kleine influencers en een aantal vaste influencers die zorgen voor een perfecte match met het merk.

Reacties uitgeschakeld voor De social media trends van 2020