Zakelijk

Een bedrijfsevent organiseren

Laatst had ik een goed overleg met de andere leden van de directie van ons bedrijf. Uiteraard werken we nu allemaal thuis vanwege de maatregelen naar aanleiding van de coronavirus, dus vergaderen we nu door te videobellen met elkaar. Het is best gek om je collega’s ineens in hun huiselijke omgeving te zien zitten, al hebben er een paar duidelijk expres een neutrale achtergrond opgezocht. We hebben afgesproken eens in de week even de koppen via video bij elkaar te steken om zo goed mogelijk de zaken in de gaten te houden en snel te kunnen anticiperen. Zo bespraken we of het al nodig zou zijn om gebruik te maken van een van de noodmaatregelen die door de overheid voor het bedrijfsleven zijn ingevoerd. We besloten de vergadering met het agendapunt om alvast te brainstormen welke mogelijke lijnen we voor het bedrijf zouden kunnen uitzetten, zodra de crisis weer over zou zijn.

Anticiperen op verschillende scenario’s

Zoiets is natuurlijk lastig, omdat niemand precies weet hoe het zal verlopen. Daarom vinden we het belangrijk om alvast na te denken over de verschillende scenario’s. Met name wat die financieel voor ons bedrijf zouden betekenen, maar ook hoe we daar mee om willen gaan richting onze collega’s. Zoals elk bedrijf hopen we natuurlijk iedereen aan boord te kunnen houden. En zo niet, dan willen we daar zo goed en netjes mogelijk mee omgaan. Het zou natuurlijk wel ingrijpend voor iedereen zijn. Voor de mensen die we zouden moeten ontslaan, maar ook voor de collega’s die blijven. Ze zullen het erg vinden dat er collega’s ontslagen moeten worden. We willen daarom een bedrijfsevent organiseren direct nadat we weer mogen samenkomen van de overheid.

De lijn uitzetten voor een nieuwe toekomst

De bedoeling ervan zal zijn een zo helder mogelijk beeld te schetsen van hoe het bedrijf ervoor staat, wat de gevolgen tot nu toe van de coronacrisis zijn en wat de verwachten gevolgen. We gaan daarvoor een grote tv huren waarop we deze presentatie kunnen projecteren, zodat iedereen de cijfers en andere informatie duidelijk kan volgen. Zo hopen we tegen die tijd inzicht te geven over de stand van zaken, maar daarnaast ook een positieve lijn uit te zetten. Komende tijd gaan we hier verder over nadenken hoe dit in te vullen, maar we weten natuurlijk al dat het belangrijk gaat zijn om iedereen bij ons plan te betrekken, zodat we na de heftige tijden weer gemotiveerd met elkaar onze schouders eronder kunnen zetten en kunnen werken aan ons gezamenlijk doel. Uiteraard is het ook de bedoeling dat we daarna in gesprek kunnen gaan met elkaar, zodat we met elkaar onze zorgen en hoop kunnen delen. We vinden het belangrijk met een realistische maar zeker ook hoopvolle boodschap te komen, waardoor we samen weer verder kunnen naar een nieuwe toekomst.

Verhuur

Op zoek naar een verhuur partner met een groot assortiment, licht, geluid, beeld en special FX? Bekijk dan wat wij voor jou kunnen betekenen op luxonos.nl

Reacties uitgeschakeld voor Een bedrijfsevent organiseren