Zakelijk

Gebruik conversie optimalisatie om meer conversies te genereren!

Heb jij een website en ben jij niet tevreden over hoe het gaat? Wil jij meer sales genereren? Dan ben je hier helemaal aan het juiste adres! Veel mensen denken dat wanneer ze een website hebben met een product, alles vanzelf gaat. Dit is echter ver van de waarheid. Wanneer je een website hebt zal je aandacht moeten steken in de marketingkant van het verhaal. Hiermee wordt dan online marketing bedoeld. Wanneer je een website hebt wil je dat je producten worden verkocht. Hiervoor zul je conversie optimalisatie moeten toepassen, zodat je website beter conversies kan generen. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder!  

Conversies genereren 

Wanneer je een website hebt is het belangrijk dat deze veel conversies creëert: je wilt immers je producten verkopen. Zit je een beetje vast en denk je dat je website goed is maar geen resultaten presteert? Dan is het zeker belangrijk voor hou om te denken aan conversie optimalisatie. Het kan namelijk aan verschillende factoren liggen dat jou website niet wilt converseren. Kleine zaken zoals de kleur van je buttons kunnen al grote gevolgen hebben. Een klik is immers zo gedaan. Daarom werken kleine psychologische tips en tricks enorm bij het behalen van meer conversies op een website.  

Testen 

Conversie optimalisatie wordt altijd getest met A/B testing. Hiermee is het namelijk mogelijk om twee verschillende landingspagina’s te maken. Vervolgens stuur je de ene helft van je doelgroep pagina A en de andere helft van je doelgroep pagina B. Daarna wordt er gemeten wie het meest klikt op bepaalde buttons op de website. Kortom, welke pagina het meeste converteert. Wanneer deze test is voltooid kan je bepalen welke pagina het meest effectief is voor jou doelgroep. Dit is in een notendop wat conversie optimalisatie inhoudt en voor je kan betekenen.      

Reacties uitgeschakeld voor Gebruik conversie optimalisatie om meer conversies te genereren!