Geen categorie

Social media marketing voor lokale bedrijven.

Als je lokale bedrijf momenteel niet actief is op sociale media, loop je een grote kans mis. Sociale netwerken zijn een van de grootste inspiratiebronnen voor consumentenaankopen: 37% van de consumenten vindt aankoopinspiratie via sociale kanalen en heel belangrijk voor de social media marketing.

Tegenwoordig kan het markveel geld kosten om sociale media niet in jouw social media marketing strategie op te nemen. Er zijn alleen al op Facebook 65 miljoen lokale bedrijfspagina’s, dus als je die potentiële nieuwe klanten niet bereikt, zullen jouw concurrenten ze graag oppikken.

Met sociale media kan uw lokale servicebedrijf niet alleen in contact komen met nieuwe klanten, maar ook uw bestaande klanten behouden. Sociale platforms (Facebook, LinkedIn, Instagram, etc.) worden precies daarvoor gebruikt – Socialiseren. Door online verbinding te maken met uw klanten, verbindingen op te bouwen en relaties te onderhouden, neemt jouw kans om ze te behouden toe, evenals hun potentiële levenslange waarde.

Recensies en aanbevelingen

Mond-tot-mondreclame is digitaal gegaan en tevreden klanten regelen dat graag voor je. Gebruikers op social media zijn constant op zoek naar hun vrienden en community voor aanbevelingen voor bijna alles, variërend van lokale restaurants tot diensten voor het verbeteren van huizen. Social-mediaplatforms weten hoe ze op deze gesprekken moeten inspelen.

Locatie gebaseerde targeting advertenties

Door algoritmen voor sociale media is organische betrokkenheid voor veel bedrijven een uitdaging geworden. Betaalde advertenties op sociale media zijn bijna een noodzaak geworden voor merken die zichtbaarheid willen, en locatie gebaseerde targeting is een van de vele specifieke demografische aspecten die je kunt gebruiken om betere resultaten te behalen.

Klantenservice

Steeds meer mensen geven er de voorkeur aan om social messaging te gebruiken om vragen of problemen op te lossen. Dit is een mooie social media marketing kans. 54% van de klanten geeft de voorkeur aan social messaging-kanalen voor klantenservice boven een telefoontje of e-mail. Gebruik Facebook Messenger in uw voordeel door het tweerichtingsgesprek tussen jou en de klanten te vergemakkelijken. Het sociale platform kan zelfs je reactievermogen in de gaten houden en bij andere gebruikers promoten dat je snel op berichten reageert.

Reacties uitgeschakeld voor Social media marketing voor lokale bedrijven.